Boken 'Mixed Reality for Education' samler banebrytende forskning om blandet virkelighet, simulering og alvorlige spill, og anvender dette på fire hovedområder innen utdanning: (1) K-12 STEAM utdanning; (2) Høyere/profesjonell utdanning; (3) Utdanning for spesielle behov; og (4) Kulturell, sosial og museumsutdanning. Kapitlene i boken gir en mangesidig framstilling av forskjellige tilnærminger for å møte de utfordringene som finnes knyttet til bruken av educational applications som blander virtual og augmented reality, simuleringer og seriøse spill i ulike praksiser. De presenterte tilnærmingene belyser både utfordringer og mulige løsninger, samtidig som de gir anbefalinger for fremtidig forskning innen blandet virkelighet, simuleringer og seriøse spill. Boken fungerer dermed som en nyttig ressurs både for studenter og akademikere som er interessert i forskning på dette feltet, samt for designere av læringsmateriell og praktikere som ønsker å implementere blandet virkelighet, simulering og/eller alvorlige spill i sin undervisning.