Socially Responsible Consumption and Marketing in Practice
Produktbeskrivelse
Boken gir en omfattende oversikt over sosialt ansvarlig konsum og markedsføring, samt en samling av undervisningstilfeller som diskuterer og understreker hvordan organisasjoner i det 21. århundre, både profittorienterte og ideelle, håndterer kravene fra sosialt ansvarlige forbrukere. I en tid hvor både forbrukere, myndigheter, akademikere og praktikere viser økt interesse for å fremme positive samfunnsendringer gjennom konsum, fokuserer boken på markedsføringens rolle i å frembringe slike endringer via virkelige casestudier. Sosialt ansvarlige forbrukere, som har fokus på det sosiale gode, representerer en unik gruppe. Dette skyldes både det tverrfaglige innholdet og de spesifikke utfordringene det medfører for organisasjoner, ettersom det presser dem til å foreta betydelige endringer i hvordan de utfører sin virksomhet. Fra innkjøp til produksjon og salg, belyser boken hvordan tilpasning til disse endringene er avgjørende for å opprettholde lønnsomhet samtidig som samfunnsansvaret ivaretas.