Boken 'Supply Management' tar for seg en prosessorientert tilnærming til identifisering, evaluering, utvelgelse, ledelse og utvikling av leverandører for å skape mer verdi for kundene. Den begynner med å beskrive den mentale omstillingen som er nødvendig for å bygge sterke relasjoner med leverandører. Deretter presenteres en strategisk anskaffelsesmetodikk: en trinn-for-trinn-tilnærming for å skape produktive forhold til nøkkelleverandører, med illustrasjoner og eksempler fra forfatterens egne erfaringer gjennom hele boka. Den tredje og siste delen av boken gir en detaljert prosess utviklet for å utruste forhandlingsteamet med all nødvendig informasjon for å oppnå ønskede resultater. Denne grundige, trinnvise prosessen omfatter forhandlingsstrategier og case-bygging, leverandørrespons og posisjonering, forhandlingsplanlegging, diskusjoner og løsninger, samt evaluering av leverandører. I tillegg fremhever boken beste praksis innen strategisk anskaffelse, og gir taktikere for innkjøpere til å utnytte sin kjøpekraft for å sikre at de oppnår maksimal verdi.