I sin nyeste grafiske roman, "The He-Man Effect", tar Brian 'Box' Brown oss med på en fascinerende reise gjennom 1980-tallets markedsføringsverden, hvor han belyser hvordan strategier rettet mot barn har formet voksne i dag. Gjennom en kombinasjon av fjernsynets fremvekst og avreguleringens tid, inngikk medieselskaper og leketøysprodusenter et tett samarbeid for å prege den amerikanske barndommen. Men hvilke konsekvenser får det når et ungt sinn stadig utsettes for den samme typen markedsføringsbombardement som preget Red Scare-propagandaen? "The He-Man Effect" viser hvordan selskapsmanipulasjon førte til en eksplosjon av muskuløse actionfigurer som He-Man, Transformers, My Little Pony og til og med Mickey Mouse, og avdekker en uangripelig virkelighet uten regler og uten omtanke for resultater utover profitt. Gjennom Browns unike tegneserieformat blir historien og kulturen levende, og leseren får et dypere innblikk i konsekvensene av en slik intens kommersialisering.