STANFORD UNIVERSITY PRESS

Brand New Nation

Brand New Nation

Produktbeskrivelse

«Brand New Nation» er en viktig bok som undersøker Indias storslåtte offentlighet kampanjer, og hvordan disse har bidratt til den globale transformasjonen av nasjonalstaten til et attraktivt investeringsmål. Boken, som også er anerkjent som en av Financial Times beste bøker i året, tar oss tilbake til den optimistiske perioden tidlig på 2000-tallet, da BRICS-nasjonene fremsto som ledestjerner i et spektakuløst kapitalistisk vekstselskap. Disse landene ble nylig gjenbranded som ressurseffektive knutepunkter med stort potensiale og talent, og åpnet for utenlandske investeringer på en enestående måte. De tidligere tredjelandsnasjonene omfavnet raskt fortellingen om ukontrollert kapitalisme, med håp om å innta en plass på verdensscenen. Den fristende løftet om økonomisk vekst tiltrakk entreprenører og investorer, samtidig som det ga innbyggerne utopiske visjoner om 'gode tider' og muligheten for å gjenopprette tapt nasjonal prakt. Gjennom å trekke tråder fra både fortid og fremtid, utforsker «Brand New Nation» de fundamentale endringene i hvordan nasjoner posisjonerer seg i det globale markedet.

Prishistorikk

Lavest
333 KR
Høyest
369 KR
Gjennomsnitt
345 KR
Median
340 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke STANFORD UNIVERSITY PRESS
Navn Brand New Nation
GTIN/EAN/ISBN 9781503612594
Kategorier Bøker