STANFORD UNIVERSITY PRESS

Cultural Intelligence

Cultural Intelligence

Produktbeskrivelse

I en stadig mer globalisert verden, der internasjonale team, initiativer og samarbeid mellom selskaper blir stadig mer vanlig, er det av avgjørende betydning at enkeltpersoner raskt kan tilpasse seg nye kulturer. Effektive strategier for utvelgelse og opplæring av personer med globale perspektiver er essensielle for å kunne lede og administrere virksomheter på tvers av kulturer. Nåværende teorier innen ledelse og psykologi gir ikke tilstrekkelige rammeverk for å forklare hva som fører til suksess eller fiasko for personer som jobber i og leder team i fremmede kulturer. I denne boken utvikler forfatterne konseptet om kulturell inteligens og undersøker dens tre viktige aspekter: kognisjon, evnen til å forstå mønstre fra kulturelle signaler; motivasjon, ønsket om og evnen til å involvere andre; og atferd, evnen til å handle i samsvar med både kognisjon og motivasjon. Gjennom en grundig presentasjon av dette nye konseptuelle rammeverket tilbyr forfatterne en kritisk vurdering av eksisterende litteratur og utforsker den fundamentale naturen av kulturell inteligens og dens forhold til andre relaterte begreper.

Prishistorikk

Lavest
440 KR
Høyest
458 KR
Gjennomsnitt
449 KR
Median
449 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke STANFORD UNIVERSITY PRESS
Navn Cultural Intelligence
GTIN/EAN/ISBN 9780804743129
Kategorier Bøker