STANFORD UNIVERSITY PRESS

Culture and Commerce

Culture and Commerce

Produktbeskrivelse

Kunst og næringsliv oppfattes ofte som to separate verdener, til og med som motsetninger. Likevel er disse feltene nært beslektede innen kreative industrier, hvor selskaper bringer kulturelle varer til markedet og setter prislapper på musikk, malerier, teater, litteratur, film og mote. I boken "Culture and Commerce" utforsker Mukti Khaire hvordan kunstnerisk verdi blir avkodet, oversatt og omgjort til økonomisk verdi, med utgangspunkt i teorier om verdikonstruering og kulturell produksjon. Leserne blir introdusert for tre nøkkelaktører i industrien: skapere, produsenter som bringer og distribuerer kulturelle varer, samt mellomledd som vurderer og fremhever dem. Case-studier fra firmaer som Chanel og Penguin, samt smaksdommere som Pritzker-prisen og Sundance Institute, belyser hvordan disse profesjonelle konstruerer en avgjørende verdikjede. Boken fremhever også rollen til 'pionergründere', som baner vei for radikale, nye produktkategorier, og viser hvordan kreative fagfolk påvirker vår forståelse av verdi.

Prishistorikk

Lavest
862 KR
Høyest
977 KR
Gjennomsnitt
886 KR
Median
880 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke STANFORD UNIVERSITY PRESS
Navn Culture and Commerce
GTIN/EAN/ISBN 9780804792219
Kategorier Bøker