Interesse for tverrfaglig arbeid, finansiering og studier har økt betydelig de senere årene. Til tross for denne voksende entusiasmen, er vår felles forståelse av dynamikken, belønningene og utfordringene i samtalene mellom fakultetsmedlemmer på tvers av disipliner fortsatt uklar. I boken 'Interdisciplinary Conversations' utforskes seks casestudier av tverrfaglige seminarer for fakultetet, hvor sentrale tverrfaglige samtaler undersøkes og faktorene som bidrar til deres suksess analyseres. Tidligere diskusjoner om barrierer for tverrfaglig samarbeid har ofte fokusert på finansiering, det akademiske belønningssystemet og utfordringene med å evaluere forskning fra flere felt. Denne boken avdekker derimot skjulte barrierer: disiplinære tankemønstre, disiplinære kulturer og mellompersonlige dynamikker. Når disse barrierene først er identifisert, kan de brytes ned av både fakultetsmedlemmer og administratorer. I takt med at kravene om tverrfaglighet heves i kor, legger denne boken fram en klar visjon for hvordan man kan realisere den kreative potensialen.