I 1938 åpnet China City nær sentrum av Los Angeles, en rekonstruksjon av House of Wang-setet fra MGM-filmen The Good Earth. Denne nye Chinatown sysselsetter mange av de kinesisk-amerikanerne som opptrådte som bakgrunnsstatister i den 1937 produserte filmen. Chinatown og Hollywood representerte de to primære arenaene der kinesisk-amerikanere fremhevet raseforskjeller for et bredt publikum under perioden med kinesisk utestengelse. I boken Performing Chinatown argumenterer historikeren William Gow for at kinesisk-amerikanere i Los Angeles benyttet disse forestillingene i Hollywood-filmene og i Chinatown for turister til å forme utbredte oppfatninger om rase og nasjonal tilhørighet i løpet av denne avgjørende perioden i amerikansk historie. Performing Chinatown betrakter disse raserepresentasjonene som nært knyttet til de restriktive innvandringslovene som begrenset kinesisk immigrasjon til USA, fra 1875 Page Act og frem til vedtakelsen av Immigration and Nationality Act i 1965. I hjertet av denne argumentasjonen står.