Digital transformasjon handler om mer enn bare å bygge en digital infrastruktur for å samle inn og bearbeide data. Det innebærer en dypere forståelse av hvordan digitale teknologier muliggjør skapelsen av innovative tjenester og produkter. I boken 'Strategy in the Digital Age' adresserer Michael Lenox essensielle spørsmål knyttet til identifisering av nye konkurranseposisjoner og forretningsmodeller, samt viktigheten av kritisk tenkning for å både generere og fange verdi. Lenox gir leserne en omfattende veikart for hvordan man kan planlegge en vellykket digital strategi og implementere en digital transformasjon i organisasjoner. Boken dekker sentrale temaer som store teknologiselskaper, dataanalyse, kunstig intelligens, blockchain, kryptovaluta, autonomi, cybersikkerhet, dataprivacy og konkurransebegrensning. Gjennom originale og nytenkende rammeverk gir Lenox verktøy som vil hjelpe dem som står overfor utfordringen med digital transformasjon i sin organisasjon. Leserne vil også få en dypere innsikt i hvordan man kan navigere den menneskelige dimensjonen av digital transformasjon.