Bokens "Taxis vs. Uber" tar for seg den intense hysteri som oppsto i Buenos Aires etter Ubners lansering i april 2016. Den argentinske hovedstaden ble kastet inn i en urolig periode som involverte rettssystemet, taxisjåfører, byråkrater, media, den generelle befolkningen og til og med Argentinas president. Økonom og antropolog Juan M. del Nido, som hadde ankommet byen seks måneder før for å forske på taxinæringen, ble raskt en vitne til denne unike omveltningen. Boken undersøker konflikten fra perspektivet til byens globalistiske, kulturelt liberale middelklasse, og viser hvordan begreper som monopol, effektivitet, innovasjon, konkurranse og frihet drev frem påstander som ofte var overdrevet, inkonsistente, umulige å verifisere, eller åpenbart usanne. Disse påstandene var med på å forme opplevelsen av konflikten, der taxisjåførenes interesser i spørsmålet gradvis ble nedprioritert, patologisert og bortforklart. Dette er den første omfattende studien om de forutgående hendelsene og den umiddelbare konsekvensen av ankomsten av en ny aktør i transportmarkedet.