I en tid preget av økende press fra ulike interessenter, står selskaper overfor betydelige utfordringer. Kunder krever sosialt ansvarlige produkter, ansatte ønsker meningsfylt arbeid, og investorer vurderer nå selskaper ut fra kriteriene for miljø, sosiale forhold og ledelse. I tillegg skaper aktive brukere på sosiale medier, kjent som 'clicktivists', store debatter om selskapenes feiltrinn. Mange administrerende direktører har innsett at deres selskaper må operere som både sosiale og kommersielle aktører, men presset fra interessentene kan ofte skape vanskelige avveininger mellom ønsket om å oppnå finansielle resultater for aksjonærene og det å møte samfunnets forventninger. Hvordan kan selskaper navigere i denne utfordrende situasjonen uten å falle i fellen av såkalt 'greenwashing' eller 'pinkwashing'? "The 360° Corporation" gir en grundig veiledning for organisasjonsledere som har nådd grensene for den tradisjonelle tankegangen om felles verdi, og som ønsker å utforske hvordan selskaper kan håndtere reelle avveininger. Sarah Kaplan, kjent for sine bestselgere, argumenterer for at fokuset på felles verdi kan hindre reell fremgang. Boken gir innsikt i hvordan organisasjoner kan innovere rundt disse utfordringene og til og med blomstre i denne kompleksiteten.