STANFORD UNIVERSITY PRESS

The Influencer Factory

The Influencer Factory

Produktbeskrivelse

I boken «The Influencer Factory» presenterer Grant Bollmer og Katherine Guinness en ny forståelse av influencere, og utfordrer oppfatningen av dem som bare sosiale medier-personligheter. Forfatterne argumenterer for at influencere representerer et skifte i kapitalismen der individets egenart smelter sammen med selskapets logikk. De beskriver dette fenomenet som 'Corpocene', en tid i kapitalismens utvikling der mennesker får status som levende, pustende og snakkende selskaper. Under den tilsynelatende overflaten av fritid og nytelse arbeider influencere daglig, ofte med lave inntekter, for å skape et produkt kalt 'selvet' – en råvare som merkevarer benytter seg av. Målet er å bli lik selskaper i menneskelig form gjennom eierskap og investering i produktene de promoterer. Bollmer og Guinness avviser teorien om at digital arbeidskraft og økonomier er immaterielle, og de undersøker influencerinnhold for å avdekke den materielle infrastrukturen i kapitalismen. Hver kapittel fokuserer på hva som bokstavelig talt er til stede i bakgrunnen av influencerers innhold.

Prishistorikk

Lavest
294 KR
Høyest
349 KR
Gjennomsnitt
309 KR
Median
300 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke STANFORD UNIVERSITY PRESS
Navn The Influencer Factory
GTIN/EAN/ISBN 9781503638792
Kategorier Bøker