Denne oppdaterte og lettfattelige veiledningen er en uvurderlig ressurs både for studenter og erfarne forskere når det kommer til planlegging, gjennomføring og nedskriving av kvalitative forskningsprosjekter. «Doing Qualitative Research in Education Settings, Second Edition» er en metodisk bok som henvender seg direkte til kvalitative forskere innen utdanningsfeltet, og gir en trinnvis guide til utviklingen av forskningsprosjekter. Med et tilgjengelig språk fokuserer boken på hvordan man kan gjennomføre kvalitativ forskning. Gjennom konkrete eksempler fra virkelige studier, med reelle data og analyser, gir forfatterne praktisk innsikt og veiledning. Boken er utformet for å hjelpe doktorgradsstudenter gjennom hele avhandlingsprosessen, fra å avdekke antagelser og identifisere forskningsspørsmål, til prosjektdesign, datainnsamling og analyse, og til slutt skriving av det endelige utkastet. Det inkluderes også anbefalinger for publisering av kvalitative arbeider. Den andre utgaven har fått en grundig oppdatering av sitater og referanser, samt flere nye elementer.