Heidegger's Conversations tilbyr en grundig studie av Martin Heideggers fem samtaletekster fra perioden 1944 til 1954. Dette er den første gangen disse tekstene leses sammen, noe som gir et unikt innblikk i ikke bare hva Heidegger tenkte, men også hvordan han tenkte. Katherine Davies utforsker de filosofiske mulighetene som ligger i sjangeren av disse lite studerte tekstene. Selv om Heidegger sjelden uttalte seg direkte om undervisning og læring, viser Davies at han utøvde en implisitt poetisk pedagogikk i samtalene sine, noe som fortsatt er underkjent. Gjennom sine samtaler søkte Heidegger å fremme en læring av non-representasjonell, ikke-metafysisk tenkning ved å utvikle en distinkt samarbeidende følsomhet for poesiens kall. Davies illustrerer hvordan hver samtale fremhever et spesielt pedagogisk element – som ikke-motsetninger, viktigheten av å gjøre feil, fellesskapets tenkning, poetisk tolkning, og de potensielle farene ved slik pedagogikk – som sammen utgjør et omfattende pedagogisk rammeverk.