I denne etterlengtede oppfølgeren til den banebrytende boken "Shifting the Balance: 6 Ways to Bring the Science of Reading into the Balanced Literacy Classroom", tar forfatterne Jan Burkins, Kari Yates og Katie Cunningham samtalen videre i "Shifting the Balance, Grades 3-5: 6 Ways to Bring the Science of Reading into the Upper Elementary Classroom". Denne nye teksten er spesielt utformet for lærere i 3.-5. klasse og fokuserer på beste praksis for mellomtrinnet. "Shifting the Balance, Grades 3-5" presenterer seks nye endringer som utforskes i individuelle kapitler. Hver kapitlet: - Setter fokus på en vanlig praksis som ikke har vist seg å være så nyttig som håpet. - Klargjør flere misforståelser som har bidratt til den utbredte bruken av denne praksisen. - Foreslår en mer vitenskapelig tilnærming til den nåværende praksisen. - Gir solid vitenskapelig forskning for å støtte den reviderte praksisen. - Tilbyr en kollektiv utforskning og diskusjon rundt disse ideene. Boken er et uvurderlig verktøy for lærere som ønsker å forbedre leseopplæringen og tilpasse undervisningen til elevers behov.