Når du spør dyktige forfattere om hemmeligheten bak god skriving, vil de ofte nevne betydningen av revisjon. Ruth Culham, en erfaren både forfatter og skrivelærer, har en dyp forståelse for de utfordringene lærere i grunnskolen møter når det kommer til undervisning i skriving og revisjon. I sin bok "Teach Writing Well: How to Assess Writing, Invigorate Instruction, and Rethink Revision" deler hun innsiktene sine og gir konkrete verktøy for å hjelpe lærere og elever. Boken er delt inn i to hoveddeler og gir pedagogiske metoder som er både lettfattelige for læreren og arbeidsvennlige for elevene. Leserne vil finne praktiske og effektive teknikker for å vurdere skriving, som fokuserer på målbare resultater. Innholdet inkluderer: * Culhams karakteristikker for skriving og hvordan disse kan brukes til å lese og vurdere elevenes arbeid * Veiledning for revisjonsbeslutninger, der disse karakteristikkene brukes som et felles språk * Strategier for å adressere utfordringer som elever kan oppleve innen de forskjellige skriveformene (narrativ, ekspositorisk og overbevisende) * Strategiske leksjoner som bygger opp elevene mot å ta egne håndverksbeslutninger * Et kapittel om mentortekst som gir eksempler og inspirasjon. Denne boken er en uvurderlig ressurs for alle som ønsker å forbedre sin undervisning i skriving.