Strategi i praksis av Erik Wilberg

Strategi i praksis av Erik Wilberg

Produktbeskrivelse

I dagens samfunn har begrepet strategi fått en nærmest allestedsnærværende tilstedeværelse, ofte brukt på en måte som kan virke uklar og sviktende i betydning. Fra markedsføring som 'strategisk markedsføring' til økonomistyring omtalt som 'strategisk økonomistyring', oppstår det et behov for å gi klarhet og struktur til disse begrepene. 'Strategi i praksis' er skrevet ut fra en skarp observasjon av mangelen på oppdatert litteratur om strategi i Norge, kombinert med innholdet fra utallige diskusjoner om strategiske konsepter og modeller med både studenter og ledere. Boken har som intensjon å inspirere og sette i gang diskusjoner. Hovedformålet er å tilby ledere og andre en grundig innføring i hva strategi innebærer, samt hvordan det kan anvendes i praksis. Den er også ideell for bruk i kurs og studier, enten som del av bedriftsinterne opplæringsprogram eller som kortvarig etterutdanning. I tillegg fungerer den utmerket som pensum for studenter på bachelornivå innen strategi, både som obligatorisk lese- material eller som suplement til inndypning i feltene. Forfatteren, Erik Wilberg, har en MBA fra Henley Business School i England, samt en DBA fra samme institusjon. Med over 40 års erfaring fra medie- og avisbransjen har han også fungert som konsulent innen strategi og endringsledelse i både Norge og Sverige. Wilberg har i tillegg forsket på medieøkonomi og bidrar ofte i pressen med sin innsikt i medieøkonomiske spørsmål. Siden 2005 har han vært førsteamanuensis ved Handelshøyskolen BI, og siden 2015 holder han til på BIs campus i Bergen med fokus på strategifaget.

Prishistorikk

Lavest
399 KR
Høyest
429 KR
Gjennomsnitt
417 KR
Median
429 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke
Navn Strategi i praksis av Erik Wilberg
GTIN/EAN/ISBN 9788245021868
Kategorier Bøker