Strategic Alliance Management av Brian (Free University Amsterdam The Netherlands) Tjemkes, Pepijn Vos, Koen Burgers
Produktbeskrivelse
Boken "Strategic Alliance Management" presenterer et akademisk forankret rammeverk for utvikling av allianser, som beskriver åtte stadier i alliansens utviklingsprosess og de spesifikke ledelsesutfordringene knyttet til hvert stadium. For hvert stadium får leserne teoretiske innsikter, evidensbaserte ledelsesretningslinjer og illustrasjoner av forretningscaser. I tillegg tar boken for seg allianseegenskaper, allianseferdigheter og allianseutfordringer, og dekker emner som innovasjon, co-branding, co-opetisjon, forretningsøkosystemer, allianseprofesjonelle, alliansekapabiliteter, samfunnsallianser og en spenningsbasert alliansemindset. Denne fullstendig reviderte 3. utgaven utnytter bokens styrker ved å kombinere teori med praktisk innsikt. Alle kapitler er oppdatert for å gjenspeile den nyeste akademiske litteraturen, og nye internasjonale casestudier er inkludert. To nye kapitler introduseres i denne utgaven, hvor betydningen av den rette tankegangen for å navigere vellykket gjennom alliansene blir belyst.