Strategic Corporate Social Responsibility av Debbie Haski-Leventhal
Produktbeskrivelse
Med de stadig skiftende forventningene fra forbrukere, ansatte og regulatoriske organer, er det ikke lenger tilstrekkelig for bedrifter å bare være best i verden. Nå forventes det at de også er best for verden: å være sosialt og miljømessig ansvarlige, bærekraftige og etiske. I boken 'Strategic Corporate Social Responsibility' presenterer Debbie Haski-Leventhal ideen om at strategisk CSR representerer den mest helhetlige og effektive tilnærmingen til selskapers samfunnsansvar. Forfatteren utforsker sentrale begreper, teorier og filosofiske tilnærminger til CSR, samt gir praktiske verktøy for implementering av denne kunnskapen i virkeligheten. Boken er delt inn i tre deler; i den første delen legges det teoretiske grunnlaget for CSR, den andre delen undersøker ulike CSR-tilnærminger og hvordan disse kan innføres, mens den tredje delen diskuterer hvordan man måler og kommuniserer CSR-innsatsene. I denne utgaven er det også et nytt kapittel med tittelen 'S-en i CSR: Sosiale og globale spørsmål'. Hver kapittel inkluderer spørsmål til refleksjon og diskusjon, øvelser og casestudier fra globalt anerkjente merker som Ben & Jerry's.