Strategic Internal Communication av Susanne Dahlman, Mats (Lund University Sweden) Heide
Produktbeskrivelse
Boken "Strategic Internal Communication" utforsker hva intern kommunikasjon er og hvilken rolle den spiller i moderne organisasjoner. Den tar for seg konsekvensene av feilslått intern kommunikasjon, som kan føre til en rekke utfordringer i arbeidshverdagen. Intern kommunikasjon omfatter mange aspekter, inkludert både arbeidsrelatert og sosial kommunikasjon, samt formelle og uformelle kanaler. Den belyser hvordan kommunikasjon kan forekomme vertikalt og horisontalt, mellom kolleger og mellom kolleger og ledere, samt spesielt under organisatoriske endringer og kriser. Boken undersøker ulike kommunikasjonskanaler, som intranett, personalaviser, elektroniske skilt og intern-TV. Ved å knytte disse elementene sammen, fremhever forfatterne den strategiske verdien og betydningen av intern kommunikasjon. De ser på intern kommunikasjon som en ubenyttet ressurs med stort potensial for organisasjonsmessig suksess. I tillegg betraktes intern kommunikasjon som en grunnleggende forutsetning for at organisasjoner skal fungere effektivt, og det er noe som bør engasjere alle medlemmer av organisasjonen – fra ledere til ansatte og kommunikasjonsspesialister.