Strategic Management av Richard Lynch, Oliver Barish, Vinh Sum Chau, Charles Thornton, Karl S. R. Warner
Produktbeskrivelse
Strategic Management tar en virkelig internasjonal tilnærming til faget og gir en omfattende dekning av de grunnleggende områdene innen forretningsstrategi på en lettfattelig måte. Den tiende utgaven er grundig oppdatert og inkluderer fire nye forfattere, samt balansert behandling av både preskriptive og emergente modeller for strategisk ledelse. Boken viser hvordan strategisk teori kan brukes i viktige områder som teknologi og innovasjon, bærekraft, samt strategier innen entreprenørskap og offentlig sektor. Den inneholder også banebrytende innhold om hvordan man kan navigere gjennom endringer i det strategiske miljøet, digitale transformasjonsstrategier og rollen til strategiske grupper. Med 15 helt nye case-studier som belyser virkelige eksempler fra kjente merkevarer som Coca-Cola, Airbnb, Apple, Tesla, Toyota, Alibaba, Samsung, Starbucks og britiske banker, er det rikt på oppdatert case-materiale gjennom hele boken. For å støtte læringen er det også inkludert en rekke praktiske verktøy, slik som oppsummeringer av viktige strategiske prinsipper, idéer til strategiske prosjekter, kritiske refleksjoner og spørsmål.