Strategic Management: Concepts and Cases av Michael (Texas A&M University) Hitt, R. Duane (Texas A&M University) Ireland, Robert (Rice Univers
Produktbeskrivelse
Dyk ned i det strategiske lederskapet med den markedsledende boken som setter standarden for dagens mest intellektuelt rike og praktiske analyser av strategisk ledelse. Forfattet av anerkjente akademikere og prisvinnende undervisere, presenterer Hitt, Ireland og Hoskisson STRATEGIC MANAGEMENT: COMPETITIVENESS AND GLOBALIZATION, 13E. Denne utgaven omfatter banebrytende forskning og nye eksempler fra mer enn 600 selskaper, og avdekker hvordan firmaer effektivt benytter seg av den strategiske ledelsesprosessen. Boken kombinerer en klassisk modell for industriell organisering med et ressursbasert perspektiv for å vise hvordan virksomheter etablerer konkurransefortrinn og skaper verdi for interessenter i det globale markedet. Du får innsikt i hvordan selskaper styrer seg selv, verdien av strategiske allianser for globale selskaper, samt hvordan firmaer skaper merverdi ved å sammenflette strategisk ledelse og entreprenørielle atferdsmønstre i konkurransesituasjoner. Den innovative online læringsløsningen MindTap er også tilgjengelig, med nye, virkelighetsnære aktiviteter designet for å styrke læringen.