Strategic Sport Marketing av Adam (Swinburne University of Technology Australia) Karg, David (Deakin University Australia) Shilbury, Hans (Victoria Un
Produktbeskrivelse
Femte utgave av "Strategic Sport Marketing" kombinerer sportmarkedsføringsrammer, teori og praktiske eksempler for å veilede studenter og praktikere i utviklingen og utføringen av vellykkede sportmarkedsføringsstrategier. Boken gir en grundig forklaring av dagens sportsmarkeder, forbrukeratferd, markedsføringsstrategier og beste praksis innen sportmarkedsføring på en klar, omfattende og engasjerende måte. Basert på strategisk beslutningstaking, tilbyr den et variert sett med casestudier, 'sportviews', og eksempler fra både nasjonale og internasjonale sportsaktiviteter, inkludert australsk fotball (AFL), europeisk fotball, russisk hockey, Grand Slam tennis og National Basketball Association (NBA). Denne nyeste utgaven er revidert for å tilpasse seg samtidige sportmarkedsføringsapplikasjoner, som konseptualiserer sport som en del av opplevelsesøkonomien og integrerer teknologi- og digitaliseringstemaer i boka, reflekterende over det økende fokuset på data samt digital kommunikasjon og medielevering.