Strategic Sports Event Management av Guy Masterman
Produktbeskrivelse
Boken "Strategic Sports Event Management" av Guy Masterman gir studenter og eventledere en dyp innsikt i den strategiske ledelsen av sportsarrangementer av alle størrelser og typer, fra internasjonale storslåtte arrangementer til lokale idrettsaktiviteter. Denne fjerde utgaven er grundig revidert og oppdatert, og den introduserer sentrale teorier samt beste praksis innen sportsarrangementer. Boken fungerer som en praktisk og steg-for-steg guide for planlegging, organisering, ledelse og evaluering av arrangementer. Masterman understreker betydningen av å ta i bruk en strategisk tilnærming, og viser hvordan man kan implementere strategier som fører til vellykkede resultater både på kort og lang sikt. Hver kapittel presenterer internasjonale casestudier fra organisasjoner som NBA, NFL, Formel 1 og den engelske Premier League, som gir et realistisk perspektiv på både større og mindre arrangementer. I tillegg inkluderer boken en rekke dybdeanalyser av flere OL, som representerer det ultimate sportsarrangementet og et viktig referansepunkt for både nåværende og fremtidige eventledere. Boken dekker alle viktige aspekter ved sportsarrangementer.