Stress er en utfordring mange elever møter i skolen, og dette kan hemme læring og mestring. I boken "Stress og mestring i skolen" får leseren innsikt i hvordan lærere kan støtte elever som opplever stress, for å sikre at dette ikke blir en hindring for deres utvikling. Boken bygger på solid forskning og relevante teorier rundt stress. Forfatterne diskuterer en rekke sentrale temaer, inkludert forståelse av stress, betydningen av et stressreduserende læringsmiljø, sosial og emosjonell kompetanse, prestasjonsangst, skolevegring, digital mobbing, kroppspress, samt lærerens viktige rolle som en ressurs for mestring. Gjennom variererte tilnærminger gir de leseren verktøy til å forebygge stress og styrke både elevers og læreres opplevelser av mestring, støttet av forskningsbaserte tiltak. Boken er en uvurderlig ressurs for alle som ønsker å forstå stress og mestring i skolen bedre, og retter seg mot masterstudenter, forskere, ledere og lærere som ønsker å fremme en helsefremmende skolehverdag.