Hva er service-logikk? Hvordan påvirker det ledelsen og analysen av organisasjoner når vi vurderer dem fra et service-logikkperspektiv? Service-logikk kan stilles opp mot en varerelatert logikk, som inntil nå har hatt en dominerende posisjon både i privat og offentlig sektor, samt i forskningen knyttet til markedsføring og organisasjoner. Ifølge varerelatert logikk skapes verdien internt i organisasjonene, mens service-logikk hevder at verdien skapes av kundene når de bruker varer eller tjenester. Denne tilnærmingen endrer ikke bare måten vi tenker på serviceinnovasjon, men også hvordan organisasjoner, kunder og andre aktører kan samarbeide. I denne boken forklares sentrale begreper relatert til service-logikk, som verdiskaping i samarbeid og integrering av ressurser. Den tar også for seg hvordan serviceinnovasjon utføres fra et service-logikkperspektiv og hvordan aktører samarbeider om verdiskaping i tjenesteøkosystemer. Mer enn dette, så presenterer boken et betydelig antall eksempler fra online sammenhenger, som videre illustrerer disse konseptene.