Unboxing marketing : creating value for consumers, firms, and society
Produktbeskrivelse
Hvordan kan markedsføring skape verdi for både forbrukere, bedrifter og samfunnet som helhet? Hva er de viktigste samfunnstrendene som påvirker moderne markedsføring? Hvordan har markedsføring blitt så innflytelsesrik at forbruket nå definerer hele vår kultur? Og hvordan kan markedsføringspraksiser bidra til å forme samfunnet på en mer positiv måte? Disse spørsmålene utforskes grundig i boken "Unboxing Marketing: Creating Value for Consumers, Firms, and Society". Forfatterne utfordrer og beriker forståelsen av markedsføring slik den tradisjonelt læres i innføringskurs. Gjennom metaforen 'unboxing' - som innebærer å åpne opp markedsføring slik den er presentert i tradisjonelle lærebøker - avdekkes de mest betydningsfulle kreftene som påvirker dagens samfunn og markedsføring. Boken trekker på den nyeste vitenskapelige forskningen for først å avdekke faktorer som globalisering, bærekraft og polarisering. Deretter tar forfatterne oss med på en reise hvor vi ser på hvordan markeder skapes og gjenopprettes, hvilken rolle verdi spiller, og hvordan den moderne forbrukerkulturen opererer. "Unboxing Marketing" utforsker hvordan markedsføring kan bli en kraft for positiv forandring i samfunnet, og inviterer leserne til å tenke nytt om hvordan vi forstår og praktiserer markedsføring i vår tid.