Students with Autism: How to improve language, literacy and academic success av Katharine PhD Beals
Produktbeskrivelse
I boken "Students with Autism: How to improve language, literacy and academic success" utforsker Katharine PhD Beals de underliggende årsakene til språk- og læringsutfordringer hos personer med autisme, samt de akademiske konsekvensene av disse utfordringene. Boken baserer seg på den nyeste vitenskapelige dokumentasjonen om autisme og diskuterer hvilke terapier som har vist seg å være mest effektive. Beals går i dybden på betydningen av autismevennlig undervisning i forskjellige fag, og peker på hvordan dagens klasserom ofte ikke møter behovene til disse elevene. Hun foreslår en rekke tilpasninger lærere kan implementere for å bedre tilpasse undervisningen til elever med autismes særegne utfordringer. I stedet for å bare fokusere på sosiale og atferdsmessige problemer, tar Beals målrettet sikte på akademiske tilpasninger og teknikker som retter seg spesifikt mot de utfordringene som oppleves av elever med autisme. Videre kontekstualiserer hun spørsmålet om utdanningsmessig tilgang innenfor en bredere ramme av funksjonshemmedes rettigheter og neurodiversitet, og gir innsikt i hva disse rettighetene bør inkludere. Beals fremmer en fullverdig aksept av individer med autisme og deres rett til en tilpasset utdanning.