Success in Social Marketing av Nancy R. (University of Washington USA) Lee, Philip (Kellogg School of Management USA) Kotler
Produktbeskrivelse
Social marketing er et felt som ble først introdusert av Philip Kotler og Gerald Zaltman i en banebrytende artikkel i Journal of Marketing i 1971. Dette feltet tar i bruk markedsføringskonsepter for å påvirke atferden til individer og samfunn mot et større sosialt gode. Nå, når disiplinen feirer sitt 50-årsjubileum, tilbyr "Success in Social Marketing" en lett tilgjengelig og omfattende guide til området. Boken presenterer historier fra hele verden, med fokus på offentlig helse, ulykkesforebygging, miljøbeskyttelse, samfunnsengasjement, økonomisk velvære og utdanning. De 100 caseeksemplene i boken, som hver er omtrent to sider lange, følger en struktur som inkluderer sentrale komponenter av en kampanje: Wicked Problem, Purpose & Focus, Priority Audience, Desired Behavior, Audience Insights, Marketing Intervention Mix og Results. Denne felles strukturen gir leseren en klar forståelse av hvordan man best kan oppnå suksess i sosial markedsføring på tvers av ulike disipliner.