Sustainability Marketing av Frank-Martin (Technical University of Munich Germany) Belz, Ken (Cardiff University UK) Peattie
Produktbeskrivelse
Den nye og utvidede andre utgaven av den prisbelønte læreboken 'Sustainability Marketing: A Global Perspective' gir en bærekraftig synsvinkel på markedsføring for det 21. århundre. Med et fokus på forbrukermarkedsføring, fremhever den viktigheten av å integrere prinsipper for bærekraft i både markedsføringsteori og den praktiske beslutningsprosessen for markedsførere. Boken viser hvordan kompleksiteten av bærekraftsspørsmål kan håndteres av markedsførere gjennom en systematisk, trinnvis tilnærming. Dette inkluderer en analyse av sosio-miljømessige prioriteringer som komplementerer tradisjonell forbrukerforskning, integrering av sosiale, etiske og miljømessige verdier i utviklingen av markedsstrategier, samt en ny forbrukerorientert bærekraftig markedsføringsmiksen som erstatter den foreldede og produsentfokuserte '4P-ene'. Til slutt analyseres hvordan markedsføring kan gå utover å bare reagere på samfunnsendringer, og i stedet bidra til en transformasjon mot et mer bærekraftig samfunn. Uten å ta slike skritt, forblir bærekraftig markedsføring en utfordring for både akademia og praksis.