TASCHEN GMBH

All-American Ads of the 70s

All-American Ads of the 70s

Produktbeskrivelse

I 'All-American Ads of the 70s' undersøker Steven Heller hvordan amerikanske trykte annonser fra 1970-tallet ble formet av og reagerte på den dominerende kulturen for TV-reklame. I motsetning til de dristige og grafiske stilene som preget 1960-tallet, utviklet 70-tallsannonser en mer bokstavelig og direkte tilnærming for å fange oppmerksomheten til et publikum som var blitt vant til skarpe og klare budskap fra TV-reklamer. Denne forvandlingen ga opphav til annonser som var mer iøynefallende, men også mer enkle, og reflekterte den tidsånden hvor spørsmål som rase og økologisk bevissthet begynte å infiltrere alt fra sigarett- til bilannonser. Heller viser hvordan markedsførere og reklamefolk studerte målgrupper med stor iver, noe som resulterte i enkle, men minneverdige slagord som 'sisters are different from brothers', brukt for et afroamerikansk hårprodukt. Mot slutten av tiåret begynte imidlertid trykte annonser å gjenvinne sin originalitet og kreativitet, og fokuserte mer på spesifikke målgrupper gjennom nøye valgt plassering. Denne boken gir et unikt innblikk i en fascinerende tid i reklamens historie, der samfunnsmessige endringer begynte å spille en stadig viktigere rolle.

Prishistorikk

Lavest
334 KR
Høyest
443 KR
Gjennomsnitt
401 KR
Median
434 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke TASCHEN GMBH
Navn All-American Ads of the 70s
GTIN/EAN/ISBN 9783836588607
Kategorier Bøker