Taschen

History of Graphic Design Vol. 2

History of Graphic Design Vol. 2

Produktbeskrivelse

Gjennom tidens turbulente forløp har grafisk design, med sin levende og presise syntese av bilde og idé, destillert ånden fra hver epoke. Vi omgis av grafisk design hver eneste minut fra minimalistisk emballasje til fargerike annonser, smarte miljøgrafikker til elegante grensesnitt. Grafisk design handler like mye om formidling av informasjon som om å reflektere samfunnets kulturelle ambisjoner og verdier. Dette andre bindet avslutter vår inngående utforskning av grafisk design, med fokus på perioden fra 1960-tallet og frem til i dag. Ca. 3.500 sentrale designverk fra hele verden guider oss gjennom denne visuelle kartleggingen av samtidshistorien, fra etableringen av den internasjonale stilen til fremveksten av den banebrytende digitale tidsalderen. Rundt 80 nøkkelverk analyseres grundig, mens 118 biografier av de mest betydningsfulle designerne fra epoken, inkludert Massimo Vignelli (New Yorks t-bane orienteringssystem), Otl Aicher (Lufthansa identitet), Paula Scher (Citibank merkeidentitet), og Neville Brody, gir et dypere innblikk i tidsånden.

Prishistorikk

Lavest
665 KR
Høyest
1379 KR
Gjennomsnitt
952 KR
Median
819 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Taschen
Navn History of Graphic Design Vol. 2
GTIN/EAN/ISBN 9783836570374
Kategorier Bøker