Boken "The Art of Fashion" av Michal Goldschmidt tar leserne med på en fascinerende visuell reise inn i mote og moderne stil, slik det oppleves av kunstnere fra hele verden. Siden den moderne motebransjen oppsto på 1800-tallet, har vestlige kunstnere utforsket motens innvirkning, betydning og former i sine verk. I portretter kan klærne som sitterne bærer ofte avsløre mye om deres bredere kontekst og identitet. I takt med at tiden har gått, har imidlertid detaljene som kunstnerne opprinnelig benyttet for å gi visuell hyllest eller kritikk av sine motiver, blitt vanskeligere å tyde. Denne boken analyserer de ulike måtene kunstnere har engasjert seg i disse mulighetene de siste to hundre årene. Den kaster lys over det intrikate forholdet mellom moderne kunsthistorie og mote, og avdekker de mange måtene moderne mote har blitt portrettert i kunsten, i tillegg til hvordan kunsten, i sin tur, har blitt mote. Leseren vil også få innsikt i historiske sammenhenger, som forbindelsen mellom Pre-raphaelitenes brorskap og etableringen av varehuset Liberty i London – et eksemplarisk eksempel på gratis reklame for mote.