Affect, Emotion, and Rhetorical Persuasion in Mass Communication
Produktbeskrivelse
Denne boken utforsker samspillet mellom affektteori og retorisk overbevisning innen massekommunikasjon. Bidragene i denne samlede verket setter fokus på forbindelsene mellom affektteori, retoriske studier, teori om massekommunikasjon, kulturstudier, statsvitenskap, sosiologi og flere andre disipliner. Med bidrag fra en rekke forskere presenteres både teoretiske oversikter og kritiske perspektiver på fenomenet kjent som 'den affektive vendingen', samt studier av konkrete tilfeller. Boken inneholder grundige analyser av retoriske strategier bak den amerikanske presidentvalget i 2016, offentlige helsekampanjer og antiterrormassemediekampanjer, TV-reklamer, og den digitale spredningen av falske nyheter, blant andre emner, som er både aktuelle og av varig betydning. Dette verket vil være nyttig for avanserte bachelorstudenter, masterstudenter og aktive forskere innen kommunikasjon, retorikk, statsvitenskap, sosialpsykologi, sosiologi og kulturstudier.