Mens tradisjonell opplæring og kommunikasjon utgjør et fundamentalt grunnlag for utviklingen av ansatte i arbeidslivet, tilbyr alternate reality games (ARGs) en ramme for økt og vedvarende engasjement innenfor virksomheter. ARGs er transmedia-opplevelser designet for å generere engasjement og immersiv læring som går utover det som oppnås gjennom formelle og konvensjonelle trenings- og kommunikasjonsmetoder. Boken 'Alternate Reality Games: Gamification for Performance' tar deg gjennom de grunnleggende prinsippene for ARGs. Den drøfter hva som faktisk utgjør et ARG, og gir eksempler samt identifiserer forretningsutfordringer som kan håndteres ved hjelp av ARGs. Boken presenterer casestudier som illustrerer mangfoldet av former ARGs kan ta og de problemene de kan anvendes på, som for eksempel forbedring av ytelse og kritiske kommunikasjonssituasjoner. Videre gir boken retningslinjer for hvordan du kan lage dine egne ARGs, og gjennomgår prosessen og teknologiske verktøy samt hensyn knyttet til deres opprettelse.