Den fjerde utgaven av "Philosophy of Education" av Nel Noddings er en verdsatt tekst som gir en grundig oversikt over filosofiske konsepter knyttet til utdanning. Den første utgaven ble hyllet som den beste oversikten innen feltet av tidsskriftet Teaching Philosophy, og ble forutsagt å bli standard lærebok i utdanningsfilosofi av Educational Theory. Denne klassikeren er utviklet for å gi studenter en helhetlig forståelse av hvordan filosofisk tenkning påvirker undervisning, læring, forskning og utdanningspolitikk. I denne oppdaterte utgaven finner vi et revidert kapittel om logikk og kritisk tenkning, som gjør emnet mer tilgjengelig for studenter, og undersøker tiltakene kritisk tenkning må ta i lys av de nye Common Core-standardene. Boken fører leserne gjennom evolusjonen av utdanningsfilosofi, fra de tidlige grunnleggerne til moderne teoretikere, med fokus på både analytiske og kontinentale tradisjoner. Dette er en essensiell tekst, ikke bare for lærere og fremtidige lærere, men også for alle som ønsker en oversikt over filosofiske perspektiver innen utdanning.