Hva er de grunnleggende øyeblikkene i meningsfull forskning på undervisning og læring (SoTL)? Hvordan samler lærer-forskere nyttige innsikter om studentlæring og deler dem med andre? I denne antologien utforskes SoTL-prosesser gjennom rike fortellinger som demonstrerer hva disse prosessene innebærer. Boken gir inspirasjon til alle som er involvert i SoTL, uavhengig av hvilket stadium de befinner seg i. Med en ny tilnærming tar denne boken diskusjonen om SoTL til nye høyder. Underteksten reflekterer de detaljerte analysene som SoTL-prosesser kan gi når man undersøker studenters læringsopplevelser: hvordan de skjer, hva de innebærer, og hvordan vi kan handle på dem. Bidragsyterne går utover definisjoner, metodikk og teoretiske debatter ved å tilby et SoTL-innføringsdokument som viser hvordan praktikere har utviklet en bevisst tilnærming til nøkkelmomentene i sitt arbeid. Disse prosedyriske vignettene gir kraftfulle eksempler på hva det betyr å praktisere SoTL.