Boken 'Sport in a Changing World' utforsker det dynamiske samspillet mellom en kraftfull 'gylden trekant' av sport, media og forretningsinteresser, og hvordan dette interagerer med sosiale, kulturelle, økonomiske og politiske krefter som former sporten i en stadig foranderlig verden. Denne utgaven er en forkortet og oppdatert versjon av førsteutgaven, med fokus på aktuelle sosiale spørsmål innen sporten. I tillegg har den fått et mer globalt perspektiv. Begrepet den gyldne trekanten er mer utviklet og anvendt i større grad enn tidligere. Andre viktige temaer fra førsteutgaven, som makt, status og ulikhet, er også blitt utdypet. Nye 'Stop and Think Questions' er lagt til for å utfordre lesere til å reflektere over betydningen av det de har lest. Boken er nå delt inn i fem seksjoner som fremhever samfunnsvitenskap og sportens samfunnsvitenskap; ulikhet og mangfold; globalisering og sosial avvik; de store sosiale kontekstene av sport, inkludert videregående skoler, høyskoler og profesjonelt nivå; samt makt, politisk økonomi og global sport.