Symbolizing and Communicating in Mathematics Classrooms
Produktbeskrivelse
Denne boken har sin opprinnelse fra et symposium om diskurs, verktøy og undervisningsdesign ved Vanderbilt University i 1995. Her samlet man en liten, internasjonal gruppe for å drøfte kommunikasjonsstrategier, symbolisering, modellering og matematisering, spesielt i lys av hvordan disse faktorene påvirker læring i klasserommet. Forfatterne, som er anerkjente eksperter innen sine respektive fagområder, er utvalgt for å representere en rekke teoretiske perspektiver som spenner over matematikkdidaktikk, kognitiv vitenskap, sosiokulturell teori og diskursteori. Boken utmerker seg ved de høyt kvalifiserte bidragsyterne og de viktige temaene som tas opp i denne reformtiden for matematikkundervisning. Gjennom et mangfold av perspektiver belyser den et sett av felles temaer og utfordringer. Boken henvender seg til lærere og forskere som ønsker å utvide sin forståelse av den komplekse naturen ved læring for å kunne forbedre læringsopplevelsene.