I motsetning til andre bøker som fremmer spesifikke prosesser og prestasjonsforbedringsdisipliner, viser denne boken organisasjoner hvordan de kan oppnå suksess ved å løse grunnleggende driftsproblemer med en omfattende verktøykasse basert på prosesser. Den hjelper også individer som har jobbet i stagnerte eller silo-tenkende virksomheter med å gjøre overgangen til en kultur som fokuserer på prosess- eller forbedringsorientering. Boken lærer dem som ikke er kjent med prosessverktøy, å se på arbeidet sitt med et nytt perspektiv og adoptere en tankegang preget av kontinuerlig forbedring og analytisk tenkning. Forfatterne har effektivt brukt de ulike metodene, verktøyene og konseptene som finnes i denne boken til å overvinne praktiske problemer i hverdagen i forskjellige organisasjoner. Denne boken vil utvilsomt hjelpe operatører, ledere, praktikere og toppledere som har ansvar for å forbedre prosesser og arbeidskultur, til å levere bedre produkter og tjenester.