Hvis du noen gang har tenkt eller sagt noe av dette, er dette boken for deg: Jeg vet eller mistenker at jeg blir undervurdert, men jeg hater å forhandle. Jeg får ikke tid til å jobbe med ting som virkelig betyr noe, da jeg alltid gjør alt annet først og deretter prøver å finne tid til det som er viktig. Jeg er usikker på hva kravene for forfremmelse i min avdeling egentlig er. Etter å ha oppnådd fast ansettelse, har arbeidsbyrden min økt betydelig, og forskningen min lider. Jeg får ikke nok tid sammen med familien min. Denne praktiske guiden er laget for kvinner i akademia – enten de er tilkallingsvikarer, professorer eller administratorer – som ofte møter barrierer og fiendtlighet, spesielt kvinner med farge. Kvinner i akademiske stillinger bærer vanligvis et tyngre ansvar for tjenester, samt huslige og omsorgsoppgaver, enn sine mannlige kolleger. Rena Seltzer, en anerkjent livscoach og trener som har jobbet med kvinnelige professorer og akademiske ledere i mange år, gir kortfattet råd om hvordan du kan prioritere de mange kravene i livet ditt, forhandle bedre, bygge støttenettverk og fremme karrieren din.