Kina har en lang og kompleks historie når det gjelder forbindelsene til verden utenfor. Med Kinas nylige inntreden i Verdens handelsorganisasjon (WTO) har landet forpliktet seg til å overholde prinsippene og reglene i det internasjonale handelssystemet, og blir dermed den største handelsnasjonen som melder seg inn. Denne forpliktelsen gir nye kommersielle muligheter for utenlandske selskaper, som igjen vil forvandle den innenlandske økonomien. I denne prosessen vil det være et felles behov for informasjon, dokumentasjon, rapportering og utdanning på alle nivåer og i alle deler av dette enorme landet. Derfor vil forlagsbransjen spille en avgjørende rolle i å levere de nødvendige informasjonselementene for et land som beveger seg raskt fremover. "The Publishing Industry in China" er en aktuell utgivelse som dekker alle aspekter av Kinas bok-, magasin- og nettpubliseringsindustri. Ti bidragsytere har blitt nøye utvalgt for å representere sine sektorer innen forlagsbransjen og tilby en kritisk analyse av situasjonen.