I en stadig mer konkurransepreget forretningsverden, blir det stadig viktigere for selskaper å utvikle innovative produkter og endringsdyktige prosesser. Å navigere gjennom nye kulturer og kommunikasjonsformer har blitt avgjørende for å overleve. Dagens bedriftsledere, fra Fortune 500-selskaper og nedover, har oppdaget verdien av improvisasjons-teaterteknikker for å fremme kreativitet og samarbeidsevner som er nødvendige for å lykkes. Siden publiseringen av den banebrytende første utgaven, har prinsippene og teknikkene som ble introdusert i "Training to Imagine" blitt tatt i bruk av organisasjoner verden over og har ført til fremveksten av feltet anvendt improvisasjon. Denne nye utgaven bygger videre på de egenskapene som gjorde den tidligere utgaven til den mest omfattende og lettest tilgjengelige ressursen for anvendelse av improvisasjon i organisasjoner. Som før oversetter boken teoretiske konsepter og øvelser fra improvisasjon til et språk som er kjent innen forretningskulturen, og gir retningslinjer, case-studier og øvelser som er beregnet for selvutvikling, smågrupper og fasilitering.