Boken 'Twice-Exceptional Gifted Children, Second Edition' gir uvurderlige anbefalinger for hvordan man kan forbedre screening, identifisering og tjenester for begavede studenter med funksjonshemninger. Denne essensielle ressursen gir pedagoger en oversikt over hvem disse studentene er, hvordan lærere kan utnytte deres styrker og støtte dem i deres svakheter, samt utdanningsstrategier som vil hjelpe dem til å lykkes i skolen og videre i livet. Andre utgave er grundig revidert og oppdatert for å reflektere den nyeste forskningen og utviklingen innen området. Den inneholder nytt innhold som beskriver både de positive og negative konsekvensene av 'Response to Intervention' (RtI) for to-gangs eksepsjonelle elever, og anbefaler omfattende vurderinger for å identifisere deres styrker og utfordringer, avdekke betydelige forskjeller i ferdigheter og evaluere eventuelle innvirkninger på deres læring og akademiske prestasjoner. Denne oppdaterte utgaven inkluderer også reviderte anbefalinger for screening og identifisering av to-gangs eksepsjonelle studenter samt viktige innsikter for å forstå og støtte dem optimalt.