Boken "3D Printing for Product Designers" utforsker spenningsfeltet mellom teoretiske ideer om 3D-printing og den faktiske bruken dette har for produktdesignere. Den gir en rekke praktiske strategier som bidrar til å integrere 3D-printing i profesjonelle arbeidsprosesser. De siste tiårene har 3D-printing transformert seg til å bli en relevant metode i produksjonsverdenen, og åpner opp for innovasjon og nye muligheter innen produktdesign. Fra sin opprinnelse som en teknologi for rask prototyping, har additiv produksjon utviklet seg til en rekke metoder som er passende for sluttprodukter. Boken guider leserne til å evaluere og få en dypere forståelse for mennesker, prosesser og produkter. Den viser hvordan løsninger knyttet til additiv produksjon kan utvikles innenfor en bestemt kontekst. I tillegg inkluderer den en praktisk, steg-for-steg plan for produktdesignere og ledere, som er designet for å støtte en vellykket implementering av 3D-printing blant interessenter på alle nivåer i produksjon, tilpasset deres spesifikke teknologi-integrasjon og stadier.