A Complete Guide to Character Rigging for Games Using Blender
Produktbeskrivelse
Denne boken er en grundig og omfattende veiledning til bruk av Blender for å lage karakterrigg for videospill. Den bryter ned kompleksiteten i riggingverktøy og -teknikker i lettfattelige deler, og gir leseren de nødvendige verktøyene for å gå fra en statisk karaktermodell til en animasjonsklar, høy kvalitet, og raskt fungerende spillrigg. Boken er skrevet med fokus på tilgjengelighet og enkelhet, og dekker teorien bak karakterrigging, som støttes av bransjestandardiserte eksempler på hvordan man kan anvende denne teorien i karakterrigg for videospill. Den viser også begrunnelsen bak riggingbeslutninger, etterfulgt av instruksjoner og eksempler på hvordan man kan bruke denne kunnskapen i riggopprettelsen. Videre inkluderer den kapitler som fokuserer på teknikker for karakterdeformasjon, som hever den visuelle kvaliteten på modellen og deretter animasjonen samt spillet den skal brukes i. Denne boken vil være en uvurderlig ressurs for studenter innen spillanimasjon, så vel som for nybegynnere innen rigging, karakteranimasjon, modellering og teknisk kunst.