Denne innovative boken gir en unik tilnærming til å gjøre forskning innen matematikkdidaktikk om addisjon, subtraksjon og tallkonsepter lett tilgjengelig og forståelig for lærerstudenter og yrkesaktive lærere på trinnene K–3. Boken avdekker elevenes tankeprosesser gjennom omfattende annoterte eksempler av elevarbeid og karakteristiske vignetter fra læreres erfaringer. Dette verket gir lærere kunnskapen og verktøyene de trenger for å tilpasse undervisningen og forbedre elevenes læring av additiv resonnering i de tidlige skoleårene. Basert på forskning fra Ongoing Assessment Project (OGAP), tilbyr denne engasjerende og brukervennlige ressursen praktiske verktøy som: * Et nært fokus på elevarbeid, inkludert over 150 annoterte verk for å hjelpe lærere med å forbedre evnen til å gjenkjenne, vurdere og overvåke elevenes feil og misoppfatninger, samt deres utviklende konseptuelle forståelse; * Et fokus på OGAPs metodikk for addisjon, subtraksjon og grunnleggende tall-forståelse.