Denne ressurser representerer et banebrytende arbeid for å gjøre forskningen innen matematikkpedagogikk på området forhold og proporsjoner lett tilgjengelig og forståelig for både lærerstudenter og lærere som allerede er i tjeneste, som underviser i 6. til 8. klasse. Boken, støttet av omfattende annoterte eksempler på elevarbeid og basert på data innsamlet fra Ongoing Assessment Project (OGAP), gir leserne innsikt i hvordan elever utvikler sin forståelse og ferdigheter innen kunnskap om forhold og proporsjoner. Boken inneholder spesielle funksjoner, inkludert: * En tett fokus på elevarbeid, med mer enn 150 annoterte elevstykker, som gir lærere verktøyene de trenger for å gjenkjenne, vurdere og følge med på studentenes feil og misoppfatninger, samt deres utviklende konseptuelle forståelse. * En grundig gjennomgang av OGAPs progresjon for forhold og proporsjoner, basert på forskning utført med hundrevis av lærere og tusenvis av elevarbeid. * Seksjoner som viser hvordan matematiske standarder fra Common Core State Standards for Math (CCSSM) støttes av forskning innen matematikkpedagogikk.