Boken "A Teacher’s Guide to Conversational AI" undersøker den praktiske rollen som språkbaserte verktøy for kunstig intelligens spiller i undervisning, læringsopplevelser og vurdering av elever. Dagens lærere er godt klar over at samtale- og generativ AI—som chatboter, intelligente veiledningssystemer og store språkmodeller—representerer en ny og kompleks faktor innen undervisning og læring. Denne innføringsguiden gir omfattende, nybegynnervennlig veiledning om utfordringene og mulighetene ved å integrere AI i K-12-skoler og høyskoler på en måte som er hensiktsmessig, nærende for elevene og resultatorientert. Boken åpner med en informativ oversikt over de grunnleggende egenskapene, sentrale begreper og etiske hensyn knyttet til disse verktøyene, og presenterer en sammenhengende og realistisk visjon for klasserom som er forbedret, snarere enn hemmet, av AI-systemer. Dette inkluderer strategier for å utforme vurderinger som fremmer en gunstig bruk av AI blant studentene.